Türkiye’nin her karışının ulaşılabilir kılınması için başlatılan karayolu ulaşım hamlesi ile son yıllarda Türkiye’ye prestij kazandıran ve tüm dünyanın ilgi ile takip ettiği mega proje diye adlandırılan önemli projeler birer birer hayata geçirilmektedir. 2016 yılı içerisinde ileri teknoloji ve büyük kaynak gerektiren bu projelerden ikisi; Marmara Bölgesi ile Ege Bölgesini birbirine bağlayan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu İzmit Körfez Geçişi Asma Köprü Projesi ve Asya ile Avrupa’yı üçüncü kez birbirine bağlayan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu bitirilerek hizmete açıldı.
En öncelikli amaçlarından biri, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve desteklemek, teknik birikimi değerlendirmek ve yaymak olan Yollar Türk Milli Komitesi (YTMK); bu önemli projelerden edinilen teori ve uygulamalarla ilgili kazanımların, düzenlenecek seminerlerle konu ile yakından ilgili kurum, kuruluş, üniversite ve özel sektörden katılımcılara aktarılmasına karar verdi.
Bu karar doğrultusunda Karayolları Genel Müdürlüğü ve Yollar Türk Milli Komitesince, 25-26 Kasım 2015 tarihlerinde, konuyla ilgilenen çok sayıda dinleyicinin katılımıyla “GEBZE-ORHANGAZİ-İZMİR (İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ VE BAĞLANTI YOLLARI DAHİL) OTOYOLU PROJESİ SEMİNER VE SERGİSİ” başarıyla gerçekleştirildi.
Bunun devamı olarak, 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete açılan “YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ VE KUZEY ÇEVRE OTOYOLU”nun ihale yöntemi, finans modeli, projelendirme, yapım, işletme ve bakım aşamalarındaki tüm çalışmalar ayrıntıları ile 18-19 Ocak 2017 tarihlerinde Sheraton Ankara Hotel & Convention Center'da düzenlenen ikinci Seminerde değerli katılımcılarla paylaşıldı.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Bakan Yardımcısı Yüksel COŞKUNYÜREK, Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Laçin AKÇAY ve İÇTAŞ-ASTALDI Proje Genel Müdürü İsmail Fadıl YAZICI tarafından yapılan açılış konuşmaları ile başlayan seminerde konuklara; asma köprü ile gergin eğik askılı köprünün birleşimi şeklinde dizayn edilen ve bu nedenle yüksek rijitlikli asma köprü veya hibrit köprü olarak adlandırılan tasarımı ile dünya mühendislik tarihinde bir ilk olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü projesinin her aşamasında görev alan ve halen görevi devam eden uzmanlarca, proje ile ilgili detaylı bilgi aktarıldı.
Ayrıca anılan etkinlik kapsamında bu “Hibrit Köprü”nün şekillenmesinde önemli yeri olan özel yapı elemanlarının imalatı ile ilgili makine, ekipman ve malzemenin, imalatçı ve tedarikçileri tarafından teşhir edilip tanıtıldığı bir sergi düzenlendi.