Güvenli Kentsel Hız Yönetimi Hakkında
Bir problem olarak hız; trafik kazalarına bağlı olarak oluşan ölüm ve yaralanmalarda önemli bir risk faktörüdür. Yapılan araştırmalar sonucunda 30 km/s ve üstü çarpma hızında çoğu savunmasız yol kullanıcısının (yaya, bisikletli motorsikletli gibi) hayatta kaldığı, 50km/s ve üstü çarpma hızında ise çoğunluğunun hayatını kaybettiği veya, ağır yaralanma ve ölüm riski taşıdığı belirlenmiştir. Bu sebeplerden dolayı ağır yaralanma ve ölümleri azaltmak için hız sınırlarının belirlenerek çeşitli yaptırımlar ve eğitim çalışmaları ile birlikte bunun önüne geçilmesi sağlanmalıdır. Özellikle kentsel bölgelerde, savunmasız yol kullanıcılarının ortak kullandığı yol kesimlerinde olası çarpışmalarda bu kullanıcıların yaşamsal risklerini en aza indirecek şekilde araç hızlarının sağlanması gerekmektedir. Güvenli hız yönetimi konusunda denetimin yanı sıra, kentsel tasarım bakışıyla da ele alınması gerekmektedir. Bu kapsamda arazi kullanımı ve geometrik tasarımlarla da iyileştirme yapılması söz konusudur. Kent yaşamında; yaşam kalitesinin, yani sürdürülebilirliğin ve trafik güvenliğinin artmasına imkan tanıyacak, trafik güvenliği analizleri ışığında, imar ve güvenli yol tasarım, işletim ve yönetim prensipleri doğrultusunda hız limitlerinin belirlenmesi ve bu limitlerin uygulanması için gerekli denetim ve işletim mekanizmalarının kurulması önemlidir. YTMK Yol ve Trafik Güvenliği Çalışma Grubu üyeleri olarak ülkemizde trafik güvenliği konusunda ciddi sorun yaratan ve mühendislik yönü olarak da ele alınması gereken konulardan birisi olan hız yönetimi konusunda GRSP 4. tur hibe çağrısı kapsamında verdiğimiz “Güvenli Kentsel Hız Yönetimi” için savunuculuk projesi teklifimiz 10 ülkeden gelen 30’dan fazla proje arasında desteklenmeye layık bulunanlar arasında olmuştur. Mart 2015’te başlayan projede, geliştirilecek önerilerin yerel yönetimler açısından etkinliği ve sürdürülebilirliği konusunda fikir almak üzere, RS-10 proje gönüllü şehirlerinden başta Antalya Büyükşehir Belediyesi olmak üzere yerel yönetimlerle ile işbirliği içinde çalışmayı hedeflenmektedir.
| |
Duyurular / Etkinlikler | İlgili Linkler |
Küresel Yol Güvenliği İşbirliği (GRSP) tarafından yönetilen Bloomberg Vakfı Yol Güvenliği Hibe Programı’nın 7. Tur çağrısı başvuruları başladı.
| http://www.grsproadsafety.org/news/road-safety-grants-programme-round-7-call-concept-notes |
Hibe Projemiz kapsamında yaptığımız Güvenli Kentsel Hız Yönetimi Mevzuat Önerisi Geliştirme çalıştayımız hakkında GRSP kendi bülteninde kısa bir haber yapmıştır.
| http://www.grsproadsafety.org/news/managing-speed-urban-context-turkey http://us4.campaign-archive2.com/?u=a1560883c16cd2b838a48e6c8&id=09644e6431&e= |
27 Şubat 2015 Cuma günü Karayolları Genel Müdürlüğü'nde Mevzuat Önerisi Geliştirme Çalıştayı düzenlendi.
| http://www.ytmk.org.tr/hibe-projesi/guvenli-kentsel-hiz-yonetimi-icin-mevzuat-gelistirme-calistayi |
Trafik kazalarında emniyet kemerinin kullanılmamasından kaynaklanan ölümleri ve yaralanmaları en aza indirmek için kamuoyu bilinci oluşturmayı ve karar alıcıları harekete geçirmeyi amaçlayan “Yol Güvenliği Savunuculuk Projesi”ne imza atan Türk Kızılayı veTürkiye Omurilik Felçlileri Derneği internette imza kampanyası başlattı.
| www.change.org/emniyetkemeri adresinden imza kampanyasına destek verebilirsiniz. |
19 Aralık 2014 tarihinde, İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşen Transist 7. Uluslararası Ulaşım Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı kapsamında düzenlenen "Yol Güvenliği Laboratuvarı (RSLab)" kapanış toplantısı ile ilgili haberde projemize yer verilmiştir. | http://thecityfixturkiye.com/yol-guvenligi-laboratuvari-rslab-projesi-kapanis-toplantisi/
|